Pod maską


Toyota Yaris III (wersja z 2012 r.)


1 - wskaźnik do pomiaru oleju silnikowego (bagnet/stalka)

2 - wlew do zbiornika z olejem silnikowym

3 - zbiornik z płynem hamulcowym

4 - zbiornik z płynem chłodzącym

5 - zbiornik z płynem do spryskiwaczy


Hyundai i20


Poprawny poziom w zbiorniku zawiera się pomiędzy minimum (min) a maksimum (max), w przypadku wskaźnika, pomiędzy dwoma kropkami określającymi minimalną i maksymalną wartość. Zbyt mała ilość płynu może się równać z zatarciem silnika, z nieprawidłowym działaniem hamulców, zbyt słabym chłodzeniem silnika. Zbyt duża ilość też nie jest zdrowa dla samochodu. Płyn hamulcowy ma kolor żółty, a chłodzący najczęściej różowy. Nie powinno się otwierać zbiornika z olejem silnikowym po długiej jeździe, bo gorący olej może wyprysnąć i nas poparzyć. Sprawdzanie poziomu płynów powinno odbywać się na płaskiej powierzchni przy wyłączonym i ostudzonym silniku.

Gdy chcemy zmierzyć poziom oleju silnikowego wtedy musimy wyciągnąć wskaźnik, przetrzeć go, włożyć i wyciągnąć ponownie. Pozostało tylko odczytać wartość.

Światła


Toyota Yaris III (wersja z 2012 r.)


Hyundai i20


Pamiętajmy, że światła pozycyjne/postojowe oświetlają też tablicę rejestracyjną, a światło STOP znajduje się także nad tylną szybą. W Toyocie Yaris oraz w Hyundaiu i20 światło przeciwmgłowe tylne jest tylko jedno. W przypadku Toyoty po prawej stronie mamy odblask, a w przypadku Hyundaia światło cofania.

Chcąc sprawdzić światła mijania lub drogowe można obejść samochód dookoła, ponieważ ich podstawa, czyli światła pozycyjne znajdują się także z tyłu. Jeśli pamiętacie, to gdy włączamy światła mijania w samochodzie, to najpierw musimy przejść przez światła pozycyjne, a potem dopiero włączamy światła mijania. Dlatego właśnie mamy je także z tyłu, w postaci świateł pozycyjnych/postojowych. Wtedy podczas jazdy posiadamy oba te światła z przodu i z tyłu. Niektórzy wymagają, aby sprawdzić te światła tylko z przodu, niektórzy także z tyłu.