Toyota Yaris III (wersja z 2012 r.)
1 - wskaźnik do pomiaru oleju silnikowego (bagnet/stalka)
2 - wlew do zbiornika z olejem silnikowym
3 - zbiornik z płynem hamulcowym
4 - zbiornik z płynem chłodzącym
5 - zbiornik z płynem do spryskiwaczy
Hyundai i20
Poprawny poziom w zbiorniku zawiera się pomiędzy minimum (min) a maksimum (max), w przypadku
wskaźnika, pomiędzy dwoma kropkami określającymi minimalną i maksymalną wartość. Zbyt mała ilość płynu może się równać z zatarciem silnika, z nieprawidłowym działaniem hamulców, zbyt słabym
chłodzeniem silnika. Zbyt duża ilość też nie jest zdrowa dla samochodu. Płyn hamulcowy ma kolor żółty, a chłodzący najczęściej różowy. Nie powinno się otwierać zbiornika z olejem silnikowym po
długiej jeździe, bo gorący olej może wyprysnąć i nas poparzyć. Sprawdzanie poziomu płynów powinno odbywać się na płaskiej powierzchni przy wyłączonym i ostudzonym silniku.
Gdy chcemy zmierzyć poziom oleju silnikowego wtedy musimy wyciągnąć wskaźnik, przetrzeć go, włożyć i wyciągnąć ponownie. Pozostało tylko odczytać wartość.
Toyota Yaris III (wersja z 2012 r.)
Hyundai i20
Pamiętajmy, że światła pozycyjne/postojowe oświetlają też tablicę rejestracyjną, a światło STOP znajduje się także nad tylną szybą. W Toyocie Yaris oraz w Hyundaiu i20 światło przeciwmgłowe tylne jest tylko jedno. W przypadku Toyoty po prawej stronie mamy odblask, a w przypadku Hyundaia światło cofania.
Chcąc sprawdzić światła mijania lub drogowe można obejść samochód dookoła, ponieważ ich
podstawa, czyli światła pozycyjne znajdują się także z tyłu. Jeśli pamiętacie, to gdy włączamy światła mijania w samochodzie, to najpierw musimy przejść przez światła pozycyjne, a potem dopiero
włączamy światła mijania. Dlatego właśnie mamy je także z tyłu, w postaci świateł pozycyjnych/postojowych. Wtedy podczas jazdy posiadamy oba te światła z przodu i z tyłu. Niektórzy wymagają, aby
sprawdzić te światła tylko z przodu, niektórzy także z tyłu.